top of page
Untitled_edited.jpg

Kinderergotherapie

Kinderen leren veel spelenderwijs. Maar niet alles gaat vanzelf. Ze kunnen onhandiger, drukker, of minder geconcentreerd zijn dan leeftijdsgenootjes. Elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier in zijn eigen volgorde. Soms heeft een kind een steuntje in de rug nodig om de volgende stap te maken.

​

Bij Kinderergotherapie van de Schoor worden kinderen van 0 tot 18 jaar behandeld.


Kinderen die moeite hebben met de concentratie, plannen en structureren, kleutervaardigheden (waaronder kleuren, knippen, plakken en andere fijne motorische activiteiten), schrijven kunnen bij ons terecht. Het onderliggende probleem van het kind kan zijn: de prikkelverwerking (sensorische informatieverwerking, over- en ondergevoeligheid), planningsproblemen, automatiseringsproblemen, coördinatie en fijn- motorische problemen.

IMG_1818_edited_edited.jpg
IMG_1819_edited.jpg
IMG_1820_edited.jpg
IMG_1821_edited.jpg
Untitled_edited.jpg

met een trampoline, een hangmat,  een speelhoek en een tafel om aan te knutselen

​

Untitled.jpg

Heeft u vragen of wilt u graag meer informatie, neem dan contact met ons op. wij willen graag uw vragen beantwoorden.

​

Autism Therapy

​

Een kinderergotherapeut kijkt goed naar het kind en luistert naar ouders, leerkrachten en kinderen. Het uitgangspunt is altijd:

op welke manier kan dit kind het best geholpen worden?

​

De kracht van kinderergotherapeuten is snelle, praktisch oplossingen vinden en het oefenen van vaardigheden. Samen met het kind vinden we manieren om alle daagse activiteiten makkelijker te maken. Plezier is hierbij belangrijk.

Zwakke en sterke kanten worden duidelijker, zo ontstaat inzicht in de mogelijkheden en onmogelijkheden, ook voor de ouders en de leerkracht. Er worden praktische vaardigheden geoefend, vaardigheden voor thuis (aan-/ uitkleden, verzorging, opruimen, huiswerk structureren, activiteiten en rust plannen) of voor op school (op een stoel blijven zitten, aandacht erbij houden, kleuren, knippen, schrijven, werkjes maken). Door de activiteiten op verschillende manieren te oefenen leert het kind zijn mogelijkheden ontwikkelen. Eventueel worden ondersteunende hulpmiddelen ingezet.


School en thuis, andere behandelaars worden nauw bij de behandeling betrokken.

IMG_1818_edited_edited.jpg
IMG_1819_edited.jpg
IMG_1820_edited.jpg
IMG_1821_edited.jpg
bottom of page